فيديو

شذى تشن هجوماً حاداً على حسن شاكوش بعد إتهامه لـ محمد حماقى بسرقة لحن أغنية تركية

شذى، الفنانة، المصرية، شنت هجوماً حاداً على مؤدى المهرجانات حسن شاكوش، عبر حسابها على موقع فيس بوك، وذلك بسبب تصريحاته الأخيرة خلال لقائه مع الأعلامى عمرو أديب، والتى اتهم فيه افنان محمد حماقى بسرقة لحن أغنية “حاجة مستخبية” من أغنية تركية.

شذى تشن هجوماً حاداً على حسن شاكوش

كتبت شذى، منشوراً عبر حسابها على “فيس بوك” هاجمت من خلاله حسن شاكوش.. قائلة: “كنت بضحك وعايزة أكسر التليفزيون من كمية الاستفزاز، وبالأخص الجزء بتاع الرد إن محمد حماقي أصلًا سارق اللحن من أغنيه تركي؟ وأساسا الأغنية التركي نازلة بعد أغنيه حماقي بسنتين على الأقل”.

وتابعت:” أغنية حماقي من 2012 جايبة 16 مليون بس؟ نقف بقى هنا.. أولًا لما نجحت أغنية وسارق لحنها، طيب كنت من باب العلم بالشيء ثقف نفسك واعرف تاريخ اللحن ده إيه، ومين اللي واخده من مين.. تاني حاجة قصدك إيه بأغنية حماقي جايبة 16 مليون بس، إنك أجمد وكده من حماقي! ما هو مش معنى إن في هوجة وانحدار في الذوق، تتخيل أنك جامد أوي.. وتتكلم بتعالي كأنك مغني قصيدة الأطلال”.

وأضافت شذى، “والله أمثلة بجد تكره الواحد في اليوم اللي فكر يسيب فيه حاجات كتير بيحبها، علشان يخبط في العالم دي.. ولقب فنان ده يتقال على كل من هب ودب، وبقى مقياس النجاح وتقدير حجم الموهبة مربوط بـ views، وحسابات أبعد ما تكون عن المهنية والفن لنا الله والله”.

مقالات ذات صلة