حسن شاكوش لريهام سعيد”ردي علي الكلام دا بالقانون لان احنا في بلد القانون”

إثر الخلاف بينهما بسبب عدم إحياء حفل تخرج إبنائها في الساحل الشمالي

رد حسن شاكوش علي منشور ريهام سعيد المصحوب بصورة تواليت علي صفحتها الرسمية علي فيسبوك قائلا”ردي علي الكلام دا بالقانون لان احنا في بلد القانون”.

ورد حسن شاكوش علي المنشور قائلا “ردي علي الكلام دا بالقانون لان احنا في بلد القانون”.وذلك يعتبر إشارة من حسن شاكوش أنه سوف يقوم برفع قضية ضد الإعلامية ريهام سعيد لمقاضاتها علي المنشورالذي إعتبره أنه موجهه إليه.

محتوي منشور ريهام سعيد

حيث نشرت ريهام سعيد علي صفحتها الرسمية قائلة ” هو أنا مالقتش صورة تناسبك اكتر من دي انا مهذبة ومحترمة ومتربية لغاية أولادي مابشفش ادامي يا جربوع لما تبقى واحدة هي اللي بتحركك عشان تدخل في اعراض الناس تبقى مش راجل كل اللي بتقوله كدب يا واطي بس هي مش غلطتك هي غلطة اللي طلعك من البكابورت بس أصل العربيات مبتعملش ناس محترمة الواطي هيفل واطي وهي غلطتي من الأول الإجراءات القانونية كلها هتتاخد فورا عشان تبقى تحكيلنا على اللي شفته وانت اصلا مدخلتش”.

رد ريهام سعيد علي حسن شاكوش
رد ريهام سعيد علي حسن شاكوش

سبب الخلاف علي لسان حسن شاكوش

و جدير بالذكر أن الخلاف القائم بينهما كما ذكر حسن شاكوش في الفيديو المنشور علي صفحته سببه طلب الإعلامية ريهام سعيد إقامة حفل تخرج إبنائها في الساحل الشمالي بقرية هاسيندا و في ذلك الوقت كان حسن شاكوش ممنوع من الغناء في حفلات عامة بأمر من نقابة الموسيقين.

فطلب منها أجر 30 الف جنيه و لكنها وصلت المبلغ إلي 10 الاف جنيه و حضر بالفعل و لم يتمكن من الدخول بسبب إجراءات الأمن وغادر المكان وعاود الأتصال ب ريهام سعيد و كانت غاضبة و طلبت منه الرجوع الا أنه رفض لان عدد الحاضرين وصل الي 300 فرد في حين أن ريهام سعيد أكدت له أنها حفلة خاصة لا يتجاوز العدد 20 فردا.

وجاء سبب الخلاف علي لسان ريهام سعيد عندما أحلت ضيفة علي برنامج شيخ الحارة و الجريئة أن سبب الخلاف أن حسن شاكوش طلب مبلغ كبير و عندما وصل المكان لم يترك سيارته و رفض النزول و قال لها مدير أعماله حسن شاكوش ما ينزل يمشي من العربية.

اقرأ أيضا