أخبار النجوم

نهى عابدين: سبت نفسي للأكتئاب ومسلسل “تحت الوصاية” جه على الوجع

نهى عابدين، الفنانة المصرية، تحدثت عن مشاركتها الدرامية الأخيرة، والتي كانت من خلال مسلسل “تحت الوصاية”، وكشفت عن العوامل التي ساهمت نجاح العمل وكيف تعامل أبطال المسلسل مع حملة الإنتقادات التي طالته بعد طرح أولى ملصقاته الدعائية.

نهى عابدين: مسلسل “تحت الوصاية” جه على الوجع

قالت نهى عابدين: “الستات مظلومين، وصعب اللي بيحصل فيهم مش بس في مسلسل تحت الوصاية، وفي كل المجتمعات العربية، ومسلسل تحت الوصاية جه على الوجع، ومش بياخدوا أبسط حقوقهم”.

وتابعت نهى عابدين حديثها عن التعاون مع الفنانة منى زكي، إذ قالت: “نفسي أعمل دور مختلف حلو ويضيف لي، ويكون عمل فني مهم، وكان نفسي أشتغل قدام منى زكي، استفدت منها الالتزام، وكنت عايزة أتعلم منها، وهي بتحترم المخرج مهما كانت نجوميتها، ومش متسلطة، وبتسمع كل واحد في الكواليس، مش بيهمها شكلها، أهم حاجة عندها إن هي تعمل الدور، وعندها ثقة في نفسها، وبسيطة جداً، ولسه عندها شغف في التمثيل، وبتدخل اللوكيشن بتبقى متوترة ومرعوبة”.

وعن سبب اعتزالها الفن، قالت نهى عابدين: “سبت نفسي في الاكتئاب وعملت كل حاجة، جبت قاع الاكتئاب، سيبي وقتك للحزن، قعدت مع نفسي في عزلة، وتجربة الاكتئاب خليتني أكتشف حاجة في نفسي، لما قعدت مع نفسي اكتشفت إني بدمر نفسي واللي بعمله مينفعش، وابتديت إني أقوم وروحت لدكتور نفسي، ولازم كل فترة كبني آدمين نروح لدكتور نفساني؛ أعمل تنظيف وصيانة لنفسي”.

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى