أخبار النجوم

هكذا علق بيومي فؤاد على تشبيهه بالراحل حسن حسني

بيومي فؤاد، الفنان المصري، علق على تشبيهه بالفنان الراحل حسن حسني، خلال لقائه ببرنامج ET بالعربي، موضحاً أنه سير على خطاه دون قصد منه.

هكذا علق بيومي فؤاد على تشبيهه بالراحل حسن حسني

قال بيومي فؤاد : أنا بحب الشغل جداً وساعات بيجيلي مشهد حلو في مسلسل أو ضيف شرف وبعمله ومقدرش أرفضه أو مثلاً يتعرض عليا أتعاون مع يسرا في مشهد، طبعاً مقدرش أرفض وأقول لأ لنجمة كبيرة زي يسرا.

أما عن تشبيهه بالراحل حسن حسني، علق بيومي فؤاد، قائلاً: أنا بسير على نفس خطى حسن حسني بدون ما أقصد والشبه بيننا أننا بنشتغل كتير ومبقدرش أقول للشغل لأ، وأكيد أنا استفدت من الشغل كتير وخصوصاً المسرح لأنه بيضيف ثقل لموهبة الفنان.

وسبق أن كشف بيومي فؤاد عن استعداده للاحتجاز داخل مركز متخصص لتخفيض الوزن، بعد إصابته بالتهاب في أعصاب القدم بسبب البدانة، ونفى بيومي تخطيطه للخضوع لجراحة تكميم المعدة، لافتاً إلى أنه يفضل برامج التغذية الصحية، وقال إنه يرغب في العودة لوزنه عند تقديم شخصية الدكتور ربيع في الجزء الأول من مسلسل “الكبير أوي”.

وفي تصريحات سابقة لبرنامج “Arab Wood“، “كل الناس اللي بتقول إن بيومي فؤاد امتداد حسن حسني، أو خليفة حسن حسني، بقول وجه التشابه الوحيد بيني وبين حسن حسني إن إحنا الاتنين بنحب الشغل أوي”.

تابع بيومي فؤاد: “لكن أنا مين عشان أوصل للأستاذ الكبير رحمة الله عليه حسن حسني، ده بجد وبدون تواضع، الراجل ده الله أكبر عليه”.

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى